Головна сторінка Анонси
заходів і подій
Загальні відомості
про район
Соціально-економічний
стан
Інформування
населення
Архів
Городищенська РДА



Економіка району



Соціальна сфера


Державні
інтернет-ресурси
Веб-портал Президента України Веб-портал Верховної Ради України Портал Кабінету  Міністрів України Черкаська ОДА - офіційний портал Офіційний веб-сайт Нацдержслужби України Державний реєстр виборців Фонд сприяння місцевому самоврядуванню в Україні Антикорупційний портал Укрінформ Урядовий кур’єр Українське радіо Урядовий сайт для юних громадян

Районні
інтернет-ресурси
Веб-портал Городищенського району Веб-сторінка Городищенської районної ради Веб-сторінка Городищенської міської ради Веб-сторінка Городищенського РТМО Веб-сторінка відділу освіти Городищенської РДА
Захист прав споживачів
Законодавча база

Зразки скарг
Пам'ятки
Аналіз звернень споживачів з питань захисту прав споживачі
Відповідно до чинного законодавства захист прав споживачів покладено на державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужбу). Захистом прав споживачів у Черкаській області займається Держспоживінспекція відповідно до покладених на неї завдань. З метою посилення захисту прав споживачів та прискорення розв’язання проблемних питань у сфері технічного регулювання, їх розглядом в межах наданих повноважень займається відділ економічного розвитку і торгівлі управління агропромислового розвитку райдержадміністрації. Спеціалістами відділу надаються роз’яснення і консультації та за потреби контактна інформація служби Держспоживінспекції в Черкаській області. За 2017 рік до відділу звернулося дві особи щодо гарантійного ремонту придбаного холодильника та щодо придбання неякісної постільної білизни. На обидва звернення спеціалістами відділу було надано роз’яснення.

Роз'яснення
Вас обкурюють в ресторані - напишіть скаргу до Держпродспоживслужби\ Курити в закладах ресторанного господарства в Україні заборонено. Відповідне законодавче обмеження почало діяти ще в грудні 2012 р. За цей час не курити у приміщеннях стало соціальною нормою, яка позитивно сприймається у суспільстві. За результатами всеукраїнського громадського моніторингу кафе, барів і ресторанів 2015 р. щодо виконання закону про повну заборону куріння в приміщеннях та на робочих місцях 84% відвіданих кафе, барів та ресторанів є вільними від тютюнового диму й повністю дотримуються законодавства. Моніторинг проводила коаліція «За вільну від тютюнового диму Україну» в 17 містах України й перевірила 753 закладів ресторанного бізнесу наприкінці 2015 р. Стан виконання «бездимного» законодавства в Києві на найнижчому рівні. Тут зафіксовано майже 30% порушень закону, а минулого року цей показник складав 24%. У той же час у Житомирі та Івано-Франківську порушень взагалі не виявили. Дієвим способом захисту споживчих прав є написання скарг на заклади-порушники до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Отже, щоб захистити своє право на чисте повітря, пропонуємо таку схему дій. По-перше, вимагайте книгу скарг і запишіть свою пропозицію або скаргу на те, що у приміщенні курять. Книга скарг є офіційним документом, але вона не є підставою для накладання штрафу. Через книгу скарг можна домогтися спілкування з адміністрацією. По-друге, напишіть скаргу у Держпродспоживслужбу. Зразок скарги за посиланням: http://bit.ly/2fASyrm Нещодавно було надано можливість споживачам подавати скарги в електронному форматі, і скарга, надіслана з комп’ютера або мобільного, має таку ж юридичну силу, як і паперовий документ. Це нововведення значно полегшує комунікацію споживачів, клієнтів і контролюючих органів. Тобто звернутися до контролюючих органів зі скаргою можна такими шляхами: • надіслати скаргу на електронну адресу Держпродспоживслужби z-elena@consumer.gov.ua ; • надіслати скаргу поштою на адресу: вул. Б. Грінченка, 1, м. Київ, 01001. У тексті скарги необхідно вказати юридичну особу, юридичну та фактичну адресу суб’єкта господарювання. Без зазначення цієї інформації Вашу скаргу не задовольнять. Ця інформація є у фіскальному чеку й у книзі скарг та пропозицій, що міститься у куточку споживача закладу та має бути надана на вимогу клієнта.

До уваги споживачів! Будьте пильними при придбанні ювелірних виробів!
У зв’язку з оприлюдненням інформації щодо появи відбитків пробірного клейма ДНР на ювелірних та побутових виробах з дорогоцінних металів та можливої реалізації даної продукції на споживчому ринку Держпродспоживслужба підготувала роз’яснення для споживачів. Насамперед наголошуємо, що реалізація даної продукції є незаконною. Торгівля ювелірними виробами без відтисків державного пробірного клейма України або документів, що підтверджують їх якість забороняється. Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність згідно із законодавством за торгівлю на території України ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів, які не мають відбитка державного пробірного клейма або мають відбиток підробленого державного пробірного клейма. Державне пробірне клеймо – знак установленого єдиного зразка, що засвідчує цінність виробів із дорогоцінних металів. Опис державного пробірного клейма та його форма затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Тож, у разі придбання такої продукції звертайтеся до Держпродспоживслужби із скаргою. У тексті скарги необхідно вказати найменування та місцезнаходження суб’єкта господарювання. Без зазначення цієї інформації неможливо здійснити перевірку. Ця інформація є у фіскальному чеку й у книзі скарг та пропозицій, що міститься у куточку споживача закладу та має бути надана на вимогу споживача. Держпродспоживслужбою будуть вживатися вичерпні заходи по недопущенню подальшої реалізації даної продукції на споживчому ринку.

Що робити споживачу, якщо ціни на ціннику і в чекові не співпадають?
Частиною 1 статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон) передбачено право споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію, в тому числі, повинна містити дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції. Частина 3 цієї ж статті встановлює вимоги до цінника. Так, продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов'язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції. Написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння. Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та неподаткові обов'язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції. Відповідно до пункту 8 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України. На жаль, дуже часто трапляється ситуація, коли споживач бачить одну ціну на ціннику певного товару і, власне, розраховує сплатити саме таку ціну, однак під час розрахунку на касі виявляється, що ціна на вибраний товар є іншою, як правило, більшою. Без сумнівів, у такому випадку порушені ваші права як споживача. Також слід пам’ятати, що відповідно до частини 8 статті 18 Закону України «Про захист прав споживачів» нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача. Отже, при виникненні відповідних непорозумінь при розрахунку за товар насамперед слід звернутися до адміністрації магазину з вимогою повернення різниці між ціною на ціннику та ціною, зазначеною у чеку. Відмова продати вам товар за такою ціною є знову ж таки порушенням вашого права споживача. У випадку відмови можна залишити відповідний запис у Книзі відгуків і пропозицій. Також не зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав: сфотографувати цінник і, звичайно ж, зберегти чек. Споживач може також звернутися із відповідною заявою про порушення свої прав звернутися до суду або Держпродспоживслужби України (01001, м. Київ, вул. Б.Грінченка, 1), її територіальних органів (адреси та телефони територіальних органів Держпродспоживслужби можна знайти на сайті www.consumer.gov.ua), які знаходяться в областях та м. Києві.

Що робити якщо виникли питання до авіакомпанії
У зв’язку з надходженням великої кількісті звернень громадян на неналежну роботу авіакомпаній, Держпродспоживслужби надає відповіді на найбільш поширене питання. Під час подорожей авіатранспортом часто бувають непередбачувані ситуації, які необхідно вирішувати терміново - втрата багажу, скасування або затримка рейсу, запізнення на рейс, тощо. Подібні ситуації відбуваються досить часто та можуть спіткати кожного пасажира, тому громадянам варто знати свої права та обов'язки і установу до якої можна звернутись за допомогою. Цією установою є Державна авіаційна служба (Державіаслужба) - центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері цивільної авіації та використання повітряного простору України та є уповноваженим органом з питань цивільної авіації. Державіаслужба відповідно до покладених на неї завдань здійснює нагляд та контроль за дотриманням суб’єктами авіаційної діяльності вимог законодавства, авіаційних правил України, зокрема шляхом проведення планових і позапланових перевірок, аудитів та інспектувань, а також ситуаційних експериментів, випробувань, оглядів, спостережень. Згідно зі статтею 101 Повітряного кодексу України уповноважений орган з питань цивільної авіації здійснює контроль за дотриманням авіаперевізниками та іншими суб’єктами авіаційної діяльності правил повітряних перевезень пасажирів, багажу, вантажу і пошти та за їх відповідністю вимогам і правилами України, зокрема в частині дотримання прав пасажирів, вантажовідправників, які користуються послугами з повітряних перевезень, та вимог щодо розгляду звернень пасажирів, вантажовідправників. Сайт Державіаслужби: http://avia.gov.ua/

Щодо обов’язку продавців видавати розрахункові документи встановленої форми при реалізації побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту
Згідно з ч.11 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», у разі виявлення недоліків у товарі, вимоги споживача щодо технічно складних побутових товарів розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Звертаємо увагу споживачів на необхідність вимагати від продавця (суб’єкта господарювання) видачі розрахункового документу встановленої форми при купівлі технічно складних побутових товарів. Форма і зміст розрахункових документів, які повинні видаватися при здійсненні розрахунків суб’єктами господарювання для підтвердження факту продажу (повернення) товарів, регулюються Положенням про форму та зміст розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованим в Мін’юсті 11.02.2016 за № 220/28350. Статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів» встановлено, що обмін товару належної якості проводиться, якщо він не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів», технічно складні побутові непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний строк. Перелік груп технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 № 231. Ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлює, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані, зокрема, видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи замовлення, оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.


Вітаємо
на офіційному сайті
Городищенської районної державної адміністрації

Гаряча лінія Голови РДА Відкрити пам’ятку на випадок надзвичайних ситуацій




Проект змін до Конституції України (щодо децентралізації влади) та Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні Урядова «гаряча лінія» Державна система електронних звернень

Туристична Городищина
Головна сторінка Анонси
заходів і подій
Загальні відомості
про район
Соціально-економічний
стан
Інформування
населення
Архів
Приміщення РДА Городищенська районна державна адміністрація
19500, Черкаська область, місто Городище, площа Миру, 8
Телефон/Факс: (04734)2-20-46, Електронна пошта: gorrda@ukrpost.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше
© Городищенська районна державна адміністрація, 2011 - 2015